۱۰ جدی ۱۳۹۲

بعد از خداحافظی با جواد در قسمت دهم، به سوی 11 بهترین پیش می رویم و در این قسمت یک نامزد و ستاره ی دیگر را حذف خواهیم کرد. برای اولین بار، بینندگان می توانند برای اشتراک کننده مورد علاقه خود رأی مثبت و یا منفی بدهند، با این حساب آنها نقش به سزایی را در تعیین و سعود هر اشتراک کننده به مرحله ی بعد خواهند داشت.

 

قسمت 11 با اجرای تکان دهنده گروهی ستاره ها آغاز می شود و آهنگ انفرادی هارون انوری را به دنبال دارد. به طور کلی داوران از اجرای او راضی هستند اما ناگفته نباید گذاشت که آنها به بعضی ضعف ها، به شمول تلفظ و کمبود احساس در شروع آهنگ وی اشاره می کنند. نذیر حیدری با اجرای خود، تماشاچیان حاضر را به وجد می آورد و وی مورد تشویق شدید آنها قرار می گیرد، ولی بر خلاف این تشویق ها، داوران دقیق برنامه اشتباهات متعددی را در اجرای وی متوجه می شوند و حتی به او نمره 6 از 10 را می دهند. حسام فرزان با اجرای خود رضایت داوران را به دست می آورد اما او می گوید که به خاطر پیشرفت و رقابت اصلی برای ستاره افغان شدن، انتظارات بالایی از خود دارد. همچنان او با اجرای آهنگ انگلیسی، آن هم بدون موسیقی ما را متحیر می سازد و داوران و بینندگان را مجذوب خود می کند. نایب نایاب که در زمان تمرین مریض بود و حتی دکتر رفته بود، امیدوار است تا این بیماری بر روی اجرای وی تأثیر نگذارد. او آهنگی را انتخاب می کند که به گفته خودش برای او بسیار مهم است. داوران از اجرای وی خرسند هستند و بعضی از نمرات بالای این شب را به او می دهند.

 

باقی اجراها نا امید کننده نیست. آرش بارز، ستاره مورد علاقه ی بینندگان، بالاترین نمرات ممکن را از سوی داوران دریافت می کند و به ادامه رقابت این مرحله چشم می دوزد . گاه گاهی حاضرین در تالار سر و صدایی هایی را به پا می کنند و سعی دارند تا داوران را برای دادن نمرات بالاتر به ستاره ها متمایل سازند. آناهیتا الفت تمام تماشاچیان حاضر را از اجرای آهنگ بی نظیر و لباس سنتی خود خرسند می سازد. او نمرات 10 را از طرف چندین داور به دست می آورد، گرچه آنها از وی می خواهند تا روی صدای خود بیشتر تمرکز داشته باشد. امیدوار هستیم که در مرحله بعد او بتواند این فرصت را به دست آورد. اجرای آناهیتا مناظره یی را نیز به وجود می آورد که طی آن استاد شهلا به مشکلات و سختی زنان افغانستان در عرصه ی موسیقی نسبت به مردان اشاره می کند. همین موضوع، مباحثه احساساتی را در میان داوران مبنی بر اینکه اشتراک کنندگان زن باید طبق استانداردهای متفاوتی نسبت به مرد ها قضاوت شوند را به راه انداخت که سرو صدای حاضرین در تالار را به همراه دارد.

 

سهراب ایلیار با آهنگ پاپ خود داوران را به رقص می آورد. او نمرات 7 و 8 را به طور مساویانه از سوی داوران اخذ می کند. خوشبو احمدی آهنگی الهام بخشی را از خانم هنگامه اجرا می کند و می گوید که باید خودش و آناهیتا برنده دو رتبه اول و دوم ستاره افغان گردند. او نمرات قابل قدری را از داوران به دست می آورد، گرچند آنها نکات تکراری را به وی گوش زد می کنند و از او می خواهند تا آهنگ خود را نه با بینی، بلکه با گلو و سینه اجرا کند. آیا او برای پیشرفت به مراحل بعد، به مرور زمان این نکات را خواهد آموخت؟  

 

داوود پژمان آهنگ کلاسیکی را به همراه آله موسیقی خاصی، که با آن خود را بیشتر راحت احساس می کند، اجرا می کند. هر چند داوران بالاترین نمرات در این هفته به او می دهند، ولی از وی می خواهند تا در اجرای خود تنوع ایجاد کند.

 

برای تماشای دو برنامه حساس دیگر، با ما باشید.