۹ قوس ۱۳۹۴

برای اولین بار برنامه ستاره افغان یک آزمون مقدماتی را در شهر سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، برگزار کرد. دختران و پسران پرشوری در این مرحله، به منظور حضور در جمع 12 بهترین در کابل، اشتراک کرده بودند. داوران این هفته عبارتند از، تهمینه ارسلان، خلیل گداز، و سید سرشار، کسانی که تمام تلاش خود را برای انتخاب بهترینها در مرحله بعد، انجام دادند.

 

اولین اشتراک کننده‌ای که اجرایش توجه داوران را به خود جلب کرد، میلاد فروغ بود، جوانی که 10 سال سابقه اجرا و آوازخوانی را داشته است. او آهنگی از احمد مرید بنام " هرگز از یاد من" را خواند که این اجرا داوران را متاثر کرد طوریکه داوران کارت حضور در مرحله 160 بهترین را به وی دادند. شرکت کننده دومی که شانس حضور در مرحله بعد را پیدا کرد یک خانم جوان، بنام ناهید احمدی بود، دختری که به ستاره شدن خود در این فصل باور دارد، او با صدای بسیار خوب خود داوران را متحیر کرد. متاسفانه، 2 شرکت کننده‌ای که شانس حضور در مرحله بعدی را پیدا نکردند عبارتند از نادر صالح و افشین، کسانی که آواز خود را با دمبوره و گیتار اجرا کردند.

 

10  دقیقه آخر این برنامه به آزمونهای انتخابی آنلاین اختصاص داده شده بود. در این قسمت، افغانهای علاقمند از سرتاسر دنیا می توانند ودیوهای آوازخوانی خود را از طریق اینترنت به برنامه ستاره افغان ارسال کنند. از میان صدها ویدیوی ارسالی تنها 10 نفر توانستند به مرحله بعدی صعود کنند که از میان آنها تنها 1 نفر شانس حضور در جمع 12 بهترین را پیدا می کند.

 

برای آگاهی از اتفاقات آزمونهای انتخابی استرالیا و آنلاین، لطفا روی لینک زیر کلیک کنید و قسمت پنجم ستاره افغان را به طور کامل تماشا کنید.